سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

طبق آماری که از وب آترباکس و بانک مرکزی به دست آوردیم در فروشگاه های اینترنتی 79% مشتریان با موبایل خرید کرده اند.
در روزهایی مثل Black Friday که خرید اینترنتی رونق می گیرد 40% از مشتریان با موبایل خرید می کنند.
و طبق آماری از تحقیق خودمان به دست آوردیم 38 میلیون ایرانی گوشی هوشمند دارند، 10% از کل خریدها اینترنتی انجام می شود.
موارد بالا پاسخ به سوال ” چرا باید اپلیکیشن فروشگاهی داشته باشم؟ ” هستند. حال باید متوجه شده باشیم چرا طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مهم می باشد .

چرا اپلیکیشن فروشگاه ؟

ما فقط به چند نکته جزیی را به شما یا آور می شویم :

  1. به این نکته توجه کنید که تا سال 2020 حدود 90% استفاده از اینترنت از طریق موبایل ها خواهد بود.
  2. از طرفی دیگر مطابق آمارهای رسمی بانک مرکزی، میزان فروش اینترنتی در ایران تا به حال حدود 500 بیلیون ریال بوده است.
  3. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که قصد خرید جنسی را داشته باشید ولی از فروشگاه نزدیکنر به خود خرید کرده اید. پس در فروش همیشه برد با کسی است که فرایند خرید را برای مشتریانش آسوده کرده باشد.

حالا تصور کنید که گوشی شما در دستتان است و میخواهید خریدی را انجام دهید و 2 فروشگاه آنلاین خوب را می شناسید. یکی فقط وبسایت دارید و دیگری اپلیکیشن فروشگاهش روی گوشی یا تبلت شما نصب است.

ترجیح می دهید مرورگر موبایل یا تبلت را باز کنید و خرید را به سختی از طریق وبسایت انجام دهید یا به سادگی و چند انتخاب ساده و با سرعت و لذت خریدتان را از اپلیکیشن فروشگاه با طراحی و برنامه نویسی مخصوص موبایل انجام دهید؟

 

نکات مهم طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

 

برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ، ابتدا باید بدانیم که ملزومات اساسی برای این نوع محصول چیست.

امنیت: معمولا اپلیکیشن های موبایل فروشگاهی از عملیات های خرید پشتیبانی می کنند. یک اپلیکیشن جایی است که مشتریان پول خود را برای دریافت کالاها یا خدمات شرکت قرار می دهند. این موضوع منجر به ضرورت ارائه یک سطح مناسب امنیت می شود. همچنین، این مهم ترین عامل برای افرادی است که از اپلیکشن های فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند. مسئله امنیت، محبوبیت اپلیکیشن و شهرت شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. وجود سطح بالایی از امنیت استدلالی برای کاربران جهت شروع استفاده از یک اپلیکشن است.

تجربه کاربری (UX): طراحی اپلیکیشن فروشگاهی باید طوری باشد که استفاده از آن آسان باشد. کاربر نباید ساعت ها وقت صرف کند و یا راهنمایی ها را دنبال کند تا یاد بگیرد که چگونه از برنامه شما استفاده کند. اپلیکیشن شما نباید شامل اشکال یا عناصر گیج کننده باشد. همه چیز باید روشن و ساده باشد. تمام اطلاعات غیر ضروری نیز باید حذف شود.

پایداری: پایداری در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بسیار مهم است. یک اپلیکیشن باید پایدار باشد، هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. مشتری نباید احساس کند که پول خود را صرف چیزی می کند که در عوض آن خدمات عالی دریافت نخواهد کرد.